31 Ocak 2010 Pazar

joie de vivre

31 Ocak 2010 Pazar

Ne zaman canım sıkılsa Amelie'nin soundtrackini dinleyip kendime geliyorum.Efsanevi filmin efsanevi soundtrackini.Yann Tiersen'in harika besteleri bu masalsı ve rengarenk filmi daha renkli hale getirmişti.20 parça mevcut albümde.Biri fransızca biri ingilizce iki şarkı var.Guilty adlı şarkı çok güzel,eski bir kayıt ve sözleri çok hoş: "if it's a crime that i am guilty, guilty of loving you..."
Amelie gösteriminden aylar sonra yaşadığım şehre gelmişti.Arkadaşımla erken bir seansa gitmiştik.Salonda ikimizden başkası yoktu.Önce filmi gösteremeyiz,iade edelim paranızı falan demişlerdi ama sonra izlemiştik.Kendimi çok şanslı hissetmiştim böyle güzel bir filmi sinemada izleyebildiğim için.Sevimli karakterleri,esprileri,müthiş yaratıcılığıyla benim için bir başyapıt. Fransızca aşkımı başlattı bu film.Sonra kursa da gittm bir sene "je suis etudiant, j'aime le cinema." dan öteye geçemedim ama fransızca ve paris sevgim bitmedi. Audrey Tautou o sevimliliğiyle,yaptığı iyiliklerle sonra bulduğu hayatının aşkı ve mutluluğuyla beni büyülemişti.
Albümdeki çok sevdiğim parçalar şunlar:
Comptine D'un Eté: L'apres Midi
La Valse D'Amelie (orchestra version)
Le Moulin
La Dispute
La Valse Des Monstres
Yann Tiersen'in müziği çok canlı, çok enerjik, çok sesli bir müzik.Adeta büyüleyici.Daha sonra Goodbye Lenin filmine de soundtrack yaptı.Yani naif ve güzel filmler için Tiersen'in müziği biçilmiş kaftan.
Amelie hem dvdsiyle hem soundtrack albümüyle eczanelerde satılmalı bence antidepresan olarak.

1 fikrim var:

Elif dedi ki...

Resimlerde gorunce aklıma geldi. Filmini izledigimde bu kucuk kız halindeki tipiyle parmaklarına gecirdigi cilekleri yemesine o kadar ozenmistim ki, cilegin cıktıgı ilk mevsim parmaklarıma cilekleri gecirerek onun kadar hızlı yemege calısmıstım..eheheh

 
◄Design by Pocket