17 Ocak 2010 Pazar

yarım kalanlar

17 Ocak 2010 Pazar

Kendimi bildim bileli kitap okumayı seviyorum.Okuyacak bir kitabım olmadığı zaman kendimi boşlukta hissediyorum ve sürekli bir kitap alma isteğim var.Çoğu zaman güzel tercihler yapıyorum ama bazen de evdeki hesap çarşıya uymuyor.Bir kitabı yarım bırakmaktan bahsediyorum.Okuduğunuz gerçekten çöpse bu pek mühim değil.Ama binbir tavsiyeyle, seveceğinizi düşünerek başladığınız kitaplarla uyuşamayıp yarım bırakmak kötü oluyor.İşte hatırıma gelen bazı acı eksperiyanslarım şunlar:

1)Dalgalar: Mrs. Woolf'a saygım sonsuz.Ancak tamamen bilinç akışı şeklinde yazılmış bu kitap Oya Dalgıç'ın öztürkçe çevirisiyle daha bir tahammülfersa gelmişti bana.Uykusuzluk çekenlere tavsiye edilir.
2)Beni Asla Bırakma: Kazuo Ishiguro'nun bu kitabını niyeyse sevemedim.Ne oluyo bitiyo derken yarım bıraktım.Sonrasında arkadaşım sonunu söyleyince vay canına,keşke okusaydım dedim ama artık çok geçti.
3)Fransız Teğmenin Kadını: Başka bir usta John Fowles'un bu kitabını üslubu yüzünden okuyamadım bir türlü.Orkan Pamuk'un pek beğendiği bu aşk hikayesi nasıl bir şey bilemiyorum,çünkü aşk gelişemeden ben limanı terk etmiştim maalesef.
4)Beyaz Gürültü: Don DeLillo'nun 80lerde geçen bu kitabı alışveriş merkezleri, televizyon,toksik atıklar ve modern Amerikan ailesinin gündelik hayatı hakkında. Epey de ilerlemiştim halbuki...
5)Denizci: Fassbinder'in sinemaya uyarladığı Jean Genet imzalı bu yeraltı edebiyatı örneğinde birkaç sayfadan öteye geçemedim.
6)Sudan Adam: John Irving bu kitabı niye yazmış daha doğrusu bunu nasıl yayınlatmayı başarmış anlamadım doğrusu.
7)Zen ve Motosiklet Bakım Sanatı: Bir diğer insomnia ilacı da bu.Halbuki kütüphanede görünce çok sevinmiştim.Nereye gidiyordu o motosikletliler,işin felsefe kısmı neydi?Aklımda kalmamış bile.
8)Maya: Jostein Gaarder'i sadece Sofie'nin Dünyası'yla hatırlamak istiyorum.
9)Glamorama:Karakterlerinin über aptallığına,tasarımcı ve celebrity detaylarına fazla dayanamadım.Mr.Ellis 2010 yılındayız artık ve her şey daha fena,geçin şu 90ları artık.
10)Dördün Kuralı:İki kişi kitap yazmışsa kaçacaksın zaten.Aklımda tek kalan Blair Waldorf'un beğenmediği Princeton Ünivesitesi'nin ne havalı bir yer olduğu.

0 fikrim var:

 
◄Design by Pocket