29 Ocak 2010 Cuma

beyazperde

29 Ocak 2010 Cuma

Yıllar önce Trt'de müthiş bir program yayınlanırdı cuma akşamları:Beyazperde.Ali Hakan hazırlayıp sunar,Tuna Erdem,Mehmet Açar ve Alin Taşçiyan ile gösterime giren filmleri yorumlardı.
Sinema aşkımı perçinleyen çok güzel bir programdı.Eleştirmenlerin hepsi çok iyiydi.Tuna Erdem parmaksız eldivenler takar,çok farklı analizler yapardı.Mehmet Açar çok cool bir insan zaten.Sinema dergisinin genel yayın yönetmeni ve aynı zamanda yazar.Kendisinin daha sonra Siyah Hatıralar Denizi kitabını okuyup çok beğenmiştim.Alin Taşçıyan da Türkiye'deki en iyi sinema yazarlarından biri olarak çok hoş yorumlar yapardı.Dvdler tanıtılır,bazen konuklar olurdu.En güzeli Türk yönetmenlerin kısa filmleri gösterilirdi.Dolu dolu bir programdı anlayacağınız.Sonra Tuna Erdem gitti,Yeşim Tabak geldi.Bir süre sonra da program bitti.
Bunları bana hatırlatan çok güzel bir haber okudum.Alin Taşçiyan Uluslararası Film Eleştirmenleri Derneği FIPRESCI'nin başkan yardımcısı seçilmiş.2 yıl süreyle bu görevi yürütecekmiş.Çok gurur duydum ülkem adına.Başarılı bir eleştirmenin uluslararası bir görev alması gerçekten çok güzel.Yaşasın sinema!

1 fikrim var:

pariseda dedi ki...

Bu yazıyı görünce çok mutlu oldum ve birazda hüzünlendim...Programa tapardım her hafta kaçırmadan izlerdim.Dört eleştirmenide çok severim ama Mehmet açar'ın yeri ayrı..Kendisiyle tanıştım daha doğru kendisinden imza istedim o arada da konuştum. yazılarını sevdiğimi,programı keyifle izlediğimi( o zaman progman vardı)söyledim.Kensi biraz şaşırdı.. imza vermeye pek alışkın değil sanırım:D
ayrıca Alin Taşcıyan bende gurur duydum..

 
◄Design by Pocket