20 Aralık 2009 Pazar

sen,ben,yenge

20 Aralık 2009 Pazar

2. sezonunu yaşayan Aşk-ı Memnu Türkiye'de epey ses getirdi. Kostümleri,oyunculukları,"ahlaksız" senaryosuyla.Kitabını okumadım,bu kadar popülerleştikten sonra da okumam herhalde.Zaten geçen haftaki Medya Kralı'nda Hakkı Devrim,Halid Ziya'yı züppe olarak nitelendirdi.Bilemeyeceğim o kadarını ama ben diziyi eğlenerek izliyorum.Yani yok bu ne saçma dizi,bunu izleyenler salaktır diyenlere katılmıyorum.Sonuçta kimse kimseyi koltuğa tutkallamıyor perşembe geceleri.Başka şeyler de yapabiliriz.Ben de yer yer dizideki kahramanları bir adet Hermes kemerle dövmek istesem de sonuçta kostümleriyle,müzikleriyle teknik olarak başarılı bir dizi söz konusu.Bu da Türk dizilerinde göremediğimiz bir şey.Geçen haftaki bölüm niyeyse iyiydi.Senaristler sanki eleştirilere kulak vermişler de daha iyi yazalım demişler.Matmazelin Behlül'ü paylaması,Bihter'in "hani bunun adı aşktı" diyerek Behlül'e ayar vermesi,Nihal loserının Özlem Süer'in butiğinde bayılması falan pek eğlenceliydi.Kahramanlarla ilgili bir de ben yorum yapayım dedim dizinin müdavimi olarak:
Adnan Bey:Saflığı herkesçe malum olan Adnan Bey yer yer Bihter'i azarlamayı başarsa da sonuçta dizinin aptalı olarak kalacak herhalde.Beşir'in her türlü uyarma çalışmaları da yersiz kalınca bırak sarhoşu kendi uyansın deyimi Adnan Bey'e cuk oturdu.Burberry ve Beymen'den giydirilen Adnan Bey o bıyıklarla isterse Prada giysin olmuyor.Yani tek suçlu bıyıklar,Bihter ve Behlül değil.
Bihter:Her ne kadar Beren Saat çok da iyi bir oyuncu değilse de yine de sinema-televizyon için iyi bir yüz ve Bihter'i güzel oynuyor.Couturedan vazgeçemeyen Bihter,Elif Cığızoğlu,Özgür Masur ve Arzu Kaprol tasarımı kıyafetler giyiyiyor.Son bölümdeki puf yeleği(bilmiyorum valla ne deniyor) pek hoştu.Behlül'le serada halvet olduktan sonra hırsını çiçeklerden alan Bihter, Behlül'e ayar vererek gözümde değer kazandı ama sinirlenince zavallı hizmetçilere çemkirmiyor mu o zaman kızıyorum.Topuklu ayakkabıyla bir türlü barışamayınca son bölümlerde evde çizme giymeye başladı garibim.
Behlül:Aldığı kilolar ve kırmızı suratıyla şişme bebek haline gelen Kıvanç Tatlıtuğ iyice karizmayı çizdi.Türk playboyları çok iyi kalplidir aslında mantığıyla son bölümde zırıl zırıl da ağladı.Nihal'in masumiyeti kendisini çok etkilemiş zira.Burada masumiyetle bekaret mi kast ediliyor anlamadım.Bihter'i her fırsatta düdükleyen Behlülcük iş kaçmaya gelince 3,5 attı.Zira kendisi hala "iktisada giriş" dersi alan bir öğrenci ve o arabalar,iphonelar bırakılacak gibi değil.
Behlül giyiminde ise Dkny,Calvin Klein,Fred Perry gibi abla ve abilerin kıyafetlerini tercih ediyor.
Firdevs Hanım:Cia'in eline geçse müthiş bir ajan olacak Firdevs Hanım,Nihal safını ikna etti ve Behlülcüğü tuzaga düşürdü.Bihter'in nefretini daha da kazandı.Para tatlı tabi,kadıncağız napsın.Kaybedecek çok şey var:Ralp Lauren ve Etcetura kıyafetler gibi....
Nihal:Firdevs Hanım'ın gardrobunu yenilemesiyle şapken şeker olan Nihal bir göğüs küçültme ameliyatı geçirmedikçe bir şeye benzemeyecek gibi.İçinde büyük bir sevgiyle Behlül adlı bir bonzai büyüten Nihal son bölümde "Şile'den öteye kaçamıyorum" diyerek loserlığını kabul etti.
Beşir:Bir şoförden ziyade hisli bir musiki öğrencisi gibi olan Beşir tanık olduğu yasak aşkı belgelemekle kalmadı,Adnan Bey'e göndermeye de kalktı.Fakat Nihalciğinin pek masum aşkını öğrenince astım haliyle miço oluverdi.
Matmazel:Zavallı kadına ismini bile unutturmuşlar yazık valla.Kendi müthiş evine çıkıp kafayı biraz dinleme fırsatı bulan Matmazel,Nihal kerizinin her fırsatta ağlamasıyla yine görev başı yaptı.Bu yetmezmiş gibi Firdevs ve Bihter'in alaylarına da maruz kalan Matmazel bilgili,kültürlü ve kitapsever bir şahıs.Harcanıyor vallahi bu gudik köşkte.En çok ona üzülüyorum:(
Dizi kahramanları bu kadar değil elbette:saf Peyker,ezik Nihat ,tilki Hilmi,kahkül Cemile,azgın Katya,kötüsaçkesimli hala,muhbirşoför(yeni katıldı),aptalküçükkardeş Bülent gibi bir sürü tuhaf karakter var.İzleyip göreceğiz artık nolacak ilerleyen bölümlerde.

2 fikrim var:

eLif. dedi ki...

bebeüm özüne dönmüs sonunda. sivri dillim benim ehueh.
bu behlul'un adnan'da da gözü var benceee :P

eLif. dedi ki...

son olarak: matmazelin evine hastayım!!

 
◄Design by Pocket