26 Kasım 2009 Perşembe

Chuck Palahniuk ??

26 Kasım 2009 Perşembe
Ahmetle yine bir kitapevi turumuzda, bana daha önce anlatmış olduğu ve benim de ilgimi çekmiş olan bir hikayeye dayanarak, Chuck Palahniuk 'la tanıştırmış bulundu beni :) Kendisini tanımanız için hemen şunu belirtmemde fayda var..Fight Club'ı izlerken konusuna ve kurgusuna hayran kaldığımız, Brad Pitt'le Edward Norton'a bir kez daha helal olsun diyerek izlediğimiz, çoğumuzun sevdiği filmler arasında ilk 5'te yer alan filmin hikayesinin yazarıdır kendisi.
Ben Tıkanma adlı romanını yeni bitirdim. Genel olarak anlatımında sivri bir dili var. Daha çok kaybedecek bir şeyi ve hayattan bir beklentisi olmayan insanları anlatıyor. Amerika'daki insanların özellikle tüketme odaklı ve hayatlarını bunun üzerine kurulu yaşadıklarını, kendilerini düşürdükleri komik durumları, nasıl beynimizin yıkanabileceği veya hayatta herkesin dört dörtlük bir yaşam sürmediğinin ama yine de bir şekilde hayatın içinde var olmak zorunda olduklarını anlatan, kimi zaman üzülmenize, kimi zaman 'evet gerçekten böyle insanlar da var, her şey toz pembe değil' demenize neden olabilecek, insanları yerden yere vurup çarpıcı gerçekleri gözler önüne seren bir yazar.
Tıkanma adlı romanında ise, seks bağımlısı bir genç üzerinden onun hayatına empati kurmamızı da sağlayarak bize şaşırtıcı bir şekilde yaşadıklarını anlatıyor.
Dün, Görünmez Canavarlar romanını aldım, onu okuyacağım. Ama Ahmet'in önerisi üzerine araya biraz zaman koycam yoksa hepsi birbirine karışıp romanı beğenmeme olasılığım varmış:) Bu yazar veya yazarın diğer romanları hakkında Ahmet de birkaç bir şey söylemek ister belki ilerleyen zamanlarda. Sevgiler....

0 fikrim var:

 
◄Design by Pocket